Ruilen en retour

Artikelen kunnen worden geruild of retour worden gezonden zonder opgaaf van redenen, conform de Nederlandse "Verkoop op afstand", binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen.

In een aantal gevallen kunnen artikelen niet geruild worden:
- Het artikel is speciaal voor u besteld;
- de kleding is gedragen en/of gewassen;
- u heeft zelf getracht heeft een gebrek te herstellen;
- u heeft de wasinstructies/gebruiksaanwijzingen niet heeft opgevolgd;
- indien het label niet meer aan het artikel is bevestigd (indien van toepassing).

De klant heeft de plicht bij aflevering van de bestelling deze te controleren op eventuele beschadigingen of tekortkomingen. Mocht er iets niet in orde te zijn met uw bestelling, neem dan z.s.m. na ontvangst contact met ons op via verkoop@koelzkidz.nl voor afhandeling.

Het te ruilen of retour te zenden artikel mag alleen in die mate uitgepakt worden zodat het artikel beoordeeld kan worden of het naar wens is. Het artikel mag niet zijn gedragen (passen voor de maat mag uiteraard wel), niet gewassen en dient in originele verpakking retour te worden gezonden.

Aanmelden voor ruilen of retour gaat via Mijn Account op de website. U gaat na het inloggen naar geplaatste orders, u zoekt de order op waar het om gaat en klikt op bekijken. U scrolt naar beneden en klikt op artikelen retourneren vervolgens kunt u aangeven welke artikelen u wenst te retourneren, de reden van retourneren en of u uw geld terug wenst te ontvangen of een andere maat / artikel. In het opmerkingen veld kunt u aangeven welke artikelen en welke maat u wenst te ontvangen indien van toepassing. Na aanmelding van de ruiling of retour ontvangt u van ons een bevestigingsmail met verdere instructies. Wacht altijd met retour zenden totdat u onze bevestiging van deze mail heeft ontvangen. Het artikel dient binnen 10 dagen na de retourbevestiging van uw e-mail door KoelzKidz te zijn ontvangen.

Niet aangemelde retourzendingen zullen niet in behandeling worden genomen.

Bij een ruil- of retourzending dient het artikel altijd in originele staat en originele verpakking, labels, degelijk verpakt en voldoende gefrankeerd verzonden te worden.

De klant is bij de ruil- of retourzending verantwoordelijk voor het verzendrisico tot het moment dat KoelzKidz het artikel weer in haar bezit heeft.

De kosten die verbonden zijn aan het retour zenden van een artikel zijn voor rekening van de klant. Onvoldoende gefrankeerde zendingen zal KoelzKidz niet in behandeling nemen. Bij een retourzending ontvangt u het aankoopbedrag binnen maximaal 14 dagen retour. Indien u een complete bestelling retour zendt ontvangt ook de (eventueel) betaalde verzendkosten retour. Het bedrag wordt (zonder uitzondering) altijd teruggestort op de rekening waarmee is betaald.

Ruilen gebeurt eenmalig op basis van gedeelde verzendkosten. Dit betekent dat de verzendkosten voor het artikel dat retour wordt gezonden voor rekening van de klant zijn en de verzendkosten voor het nieuwe/vervanging artikel voor rekening van KoelzKidz zijn. Bij het meer dan eenmalig ruilen van een artikel komen de kosten van het toezenden van een nieuw artikel voor rekening van de koper.

Mocht een verkeerd artikel naar u verzonden zijn, dan zijn de retourkosten voor rekening van KoelzKidz.